Seviyorsan Git Satın Al!

Kapitalizmin duygu sömürüsü din, millet tanımıyor. Müslümanları Ramazan ve Kurban’da yakalayan markalar, hristiyanları da Noel ve Şükran Günü’nde rahat bırakmıyor. Bir de kimin fikri olduğu belli olmayan bir kara cuma sıkıştırılmış araya. Hal böyle olunca yılın son iki ayı kimileri için bol harcamalı, kimileri için bol karlı geçiyor.

Bu sene de, İngiltere’nin en büyük perakende markalarında John Lewis hayal tacirliğinde atağa geçmiş ve İngilizler’in göz bebeği Elton John ile buram buram duygu, anne-oğul ilişkisi, çocukluk hayalleri kokan bir reklam çekmiş.

Reklam gayet başarılı ve insanı güzel güzel duygulandırıyor da. Ama ben hala sevgiyi, değerleri, paylaşmayı tüketim maddeleriyle inceden inceye ilişkilendiren anlayıştan çok rahatsız oluyorum. Sevgiyi paylaşmanın yolu çocuğuma piyano, anneme elmas almaktan geçmiyor. Bu mesajın tek çıktısı daha fazla doyumsuzluk daha fazla boşluk olarak geri dönüyor hepimize.

Ama tabi benimkisi yel değirmenlerine karşı bir savaş, tüketim kültürü geri döndürülemez. Hepimize ne olduysa artık çoktan oldu bitti.

Bu arada, Razaman’ın gözdesi Coca Cola reklamlarından bahsettiğimde İngilizlerin yaşadığı şaşkınlık da görmeye değerdi. O kadar saat açlığın sonunda o kadar gazlı bir içeceğin nasıl içilebileceğini anlatmak epey zor oldu. Halbuki her Ramazan Coca Cola için konuyu bağlamak ne kadar kolay!

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s